BISe

Herken je dit?

EPD implementeren BIse

  • Je hebt een EPD gekozen en een overeenkomst met de leverancier bereikt
  • Het liefst wil je morgen starten
  • Het is belangrijk dat de productie op peil blijft
  • Het is ook belangrijk om erop vooruit te gaan in de nieuwe situatie
  • En dat allemaal, het liefst zonder dat het veel tijd kost

En helaas gaat het vaak niet zo

  • Magie bestaat niet echt (helaas soms)
  • Veel implementaties lopen niet ‘vanzelf’, het kost tijd, veel meer tijd vaak dan ingeschat. Er is veel overleg nodig, zaken die uitgezocht moeten worden, waarover besloten moet worden. Zelfs als er relatief weinig bijzonders gemaakt of gedaan hoeft te worden
  • Als klant heb je weinig ervaring met het invoeren van een EPD, dus vertrouw je op de leverancier. Terecht, maar die concentreert zich op het systeem. En niet op jouw werkafspraken, hoe je informatie verzamelt en vertaalt naar de nieuwe situatie, bij de organisatie intern, het afstemmen van nieuwe werkwijzes, het regelen van het aanleveren van gewenste input
  • En je besteedt je tijd waarschijnlijk liever aan je patiënten of cliënten, die gaan voor

Het is inderdaad helemaal niet gemakkelijk om een nieuw EPD te implementeren.
Daarvan zijn legio voorbeelden.
Eén oplossing is een consultant inhuren die het hele project organiseert en begeleidt.

Maar dat is niet altijd haalbaar of gewenst.

Er is nu nog een andere oplossing: BISe, een volledig uitgewerkte implementatie-systematiek.

BISe is een oplossing die klant en leverancier ONTZORGT.
De EPD implementatie wordt STAP VOOR STAP begeleid met actiegerichte en praktische ondersteuning, zodat

  • de juiste informatie op het juiste moment wordt gepresenteerd,
  • het aanleveren van informatie efficient en gestructureerd verloopt,
  • het traject volledig uitgewerkt en vooraf ingepland is,
  • niet alleen het EPD, maar ook de organisatie zelf helemaal op orde is bij de live-gang van het EPD,
  • op het juiste moment aandacht is voor de relevante zaken

Bovendien werk ik samen met leveranciers om BISe te verbeteren, waardoor voor elk EPD de accenten op de juiste plek liggen.

En een groot VOORDEEL is de flexibele opzet; de combinatie van Online & Off line momenten en LIVE en opgenomen sessies, biedt je als klant de mogelijkheid om buiten werktijden aan de implementatie te werken als je dat zelf prettig vindt.

Samengevat zijn de voordelen van BISe:

  • de kwaliteit en het gemak van een uitgewerkte aanpak; een aanpak waarin alles wat nodig is voor een goede inrichting van het EPD wordt ondersteund, maar ook de aan te passen werkprocessen, sjablonen & templates voor aan te leveren informatie, planningen, en nog veel meer wordt kant en klaar aangeboden in een gestructureerde stap voor stap methode
  • tijdsefficient, geen overbodige zaken doen of regelen, maar precies datgene wat op dat moment nodig is
  • onafhankelijke ondersteuning, wel in samenwerking met je leverancier
  • aantrekkelijke, vaste prijzen

Voor wie is BISe?

BISe is bedoeld voor

  • kleinere en middelgrote zorgorganisaties die een EPD hebben aangeschaft,
    die zelf niet beschikken over kennis en ervaring op het gebied van ICT of informatiemanagement,
    maar wel behoefte hebben aan begeleiding bij de implementatie.

Kennismaken met BISe? Klik op deze link om je gratis aan te melden

Voor wie is BISe absoluut niet?

Op het moment dat je zelf helemaal geen tijd wil steken in de implementatie, begin dan niet aan BISe. Misschien is dedicated implementatiebegeleiding dan een beter idee.

Neem vrijblijvend contact met me op als je dat wil bespreken.

Het programma BISe bestaat uit de volgende modules:


Voorbereiding

In deze module leg je het fundament voor een vlotte en goede implementatie.

Het EPD of ECD is nog niet in beeld, maar elk project vraagt voorbereiding. Doe je dat goed, dan betaalt die zich dubbel en dwars terug in de rest van het project.

Hulp hierbij krijg je in de vorm van uitgewerkte planningen, invulformulieren, tips en trucs en met het gemak van tools die al voor je zijn ingericht.

Analyseren

In deze module focus je op de manier van werken binnen de praktijk. Hoe wordt er gewerkt, alle informatie die verzameld en gedeeld wordt breng je in kaart, alle communicatie en met wie, zowel binnen als buiten de organisatie. Verder beschrijf je ook wat de organisatie wil bereiken, welke doelstellingen leidend zijn.


Vertel je verhaal

De toekomst: Hoe gaat het werken met het nieuwe EPD eruit zien? Wat verandert er, voor wie?

Dat vertel je in een verhaal. Dus niet in de vorm van rijtjes en lijstjes, maar in de vorm van een verhaal, een casus. Iedereen binnen en buiten je projectteam zal begrijpen hoe er in de toekomst gewerkt zal worden.

Dit wordt ondersteund met voorbeelden en sjablonen.


Organiseren

In deze module wordt het verhaal uit de vorige module uitgewerkt naar concrete formulieren en documenten, gewenste workflow-ondersteuning.
Het resultaat is dat alle informatie die nodig is beschikbaar is.  Net als op welk moment in het proces en ook voor wie de informatie nodig is.

Dit is gemakkelijk gemaakt met in te vullen formulieren, de structuur om data aan te leveren wordt aangeboden, zodat je in de juiste vorm de juiste gegevens aanlevert.


Inrichten

Nu wordt het EPD daadwerkelijk ingericht. De leverancier en het projectteam werken nauw samen om tot een goede inrichting te komen.

Daarnaast wordt een begin gemaakt met de voorbereidingen voor het testen.

Testen&Bijstellen

In deze fase wordt de inrichting getest en waar nodig bijgesteld. Goed testen is van groot belang om te voorkomen dat in een later stadium nog veel wijzigingen doorgevoerd moeten worden.

Ook hierbij is voldoende ondersteuning beschikbaar in allerlei vormen.

Trainen & GoLive

Dan, eindelijk, start de laatste fase. Alle gebruikers worden opgeleid, zodat ze goed met het EPD kunnen werken vanaf de eerste dag. Ook de toekomstige beheerder(s) worden opgeleid, zodat ze in staat zijn om kleine aanpassingen zelf door te voeren en hun collega’s uitleg kunnen geven bij vragen.

Daarna wordt het EPD in gebruik genomen.

In de eerste periode zal het projectteam en /of beheerders vraagbaak zijn voor collega’s. De leverancier lost eventuele problemen in de inrichting op, daarvoor is ook de beheerder het aanspreekpunt.


7Wil je meer informatie over aanmelden voor BISe of over de prijzen?

BISe is niet voor elke implementatie geschikt, dus ik overleg graag vooraf om verwachtingen en mogelijkheden goed af te stemmen.
Heb je interesse?

Neem dan telefonisch contact met me op.
Ik ben bereikbaar op 06 4443 8540.
Of stuur me een email.

Eerst kennismaken met BISe? Klik op deze link om je gratis aan te melden

Misschien denk je nu:

Onze praktijk of organisatie is uniek, dat past niet in zo’n standaardprogramma.

Het mooie van dit programma is dat de methode hetzelfde is voor elke deelnemer, maar de uitkomst is uniek en verschilt per klant.
De eigen ambities, werkwijze en vakgebied komen juist volledig uit de verf, omdat je niet meer hoeft na te denken over de aanpak.

Online programma’s zijn niks voor mij/ons

Ik kan me voorstellen dat je nu denkt: ‘Allemaal leuk en aardig, maar online sessies volgen?
Dat is echt niks voor ons/mij.

Heel gewoon is het nog niet en als je werkt in de zorg geef je om werken met mensen.
Dan ben je waarschijnlijk het best op je plek als je direct contact hebt met mensen en niet via computers, smartphones of tablets.

Heel veel mensen dachten dit, maar nadat ze kennis gemaakt hadden met deze methode waren ze best enthousiast.
Daarom nodig ik je graag uit voor een kort kennismakingswebinar.
Dit is gratis en vrijblijvend en je kan ervaren hoe het is om op deze manier te werken.

Klik op deze link om je aan te melden voor een van de geplande sessies.

Waarom ik geloof in online programma’s?

  • Het geeft om te beginnen grote FLEXIBILITEIT, VRIJHEID en EFFICIENTE INZET van mensen en middelen. We hoeven immers niet steeds met zijn allen om tafel tussen 9:00uur en 17:00uur.
  • Daarnaast kan je zelfs samen met andere praktijken hetzelfde traject doorlopen en van elkaars ervaringen leren.
  • Tot slot, het geeft mij de mogelijkheid om dezelfde ondersteuning aan meer organisaties tegelijkertijd aan te bieden, waardoor de kosten gedeeld worden.
    Uren ondersteuning inhuren zou vele malen duurder zijn.

Denk je dat het (te) veel tijd gaat kosten?

Vraag je je af of je wel zoveel tijd wil investeren in een implementatietraject.
Nadenken over wat je wilt, hoe je gaat werken, het zijn zaken waar je een besluit over moet nemen, voordat je kan gaan werken met een EPD of ECD.
In dit programma krijg je support om dat zo efficiënt en effectief mogelijk te doen.

Reacties gesloten.